emelielaurinus

Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Emeelie - 2 oktober 2014 11:18

Vackert hår, och skinande ansikte?!

Vem vill inte ha det? Här kommer mina tips på hur du lyckas hemma ganska enkelt

  


 



Rynkor

..särkrilt de som kommer i tidig ålder (TYP JAG) kan motverkas med anti-inflammatorisk diet.

Alltså massor av antioxidanter och hälsosamma fetter.

Grönsaker, glutenfria spannmål, och RENA proteiner.


Akne

har du akne ät mkt vitamin A. den balanserar hudens sebumpruduktion och öker på cellförnyelser.

Vitamin A hittar du i tex spenat, grönkol och squash


Solskador

Vitamin C ( som är minälskling och den äter jag varje dag efter frukost) skyddar ju mot solskador och reparerar faktiskt huden genom arr gynna kollagentillväxten. Allra bäst är ju så klart C vitaminrik mat som även inner håller lykopen. Det är en antioxidant som skyddar mot skadligt

UVljus. I tomater, papaya och grapefrukt hittar du de bäst!!


Kluvna toppar

Ibland beror kluvna toppar bara på slitage. Tex färg  och värme..

men har du starkt och elastiskt hår minskar risken för att de klyvs. Ät bara mkt protein som är kroppens egna byggstenar. Du hittar de mest i lax, ägg och hampafrön. Jag fyller på med skönhets mineraler´, som Kisel ( rädisor och vitlök) DE ÄLSKAR HÅRET ;)


Torr hårbotten

Ät växtbaserade fetter i tex avokado, råa nötter och frön som åter fuktar.


Har du sköra naglar som jag??

BIOTRIN!!!

De hittar du i bla mangold och mandlar. De hjälper kroppen att ta upp de fettsyror vi får i oss med maten, och de drar med sig mindre sköra och mer flexibla naglar. Protein från (samma igen) Lax och quinoa och andra hälsosamma fetter.. tex avokado och kokosolja. De är också viktiga för naglarnas styrka



Love Emelie

Av Emeelie - 2 oktober 2014 08:40

Godmorgon.
Nu är Ruben hemma hos sin mamma igen efter har varit hos mig r jag varit ledig hela veckan .. Hans mamma har varit utomlands och är ny hemma igen. Saknar han så mkt redan. De r så tufft. Ingen kan ana. Även fast jag vet att han har de så himla bra så längtar jag efter att ha honom hos mig ..

Hahah så snäll när Thea vill pussas

Solar

Om några timmar tar jag helg.
Serfram emot massor.
Ikväll blir det träning och bio besök.

Love Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Laurinus
Här Har Ni Mitt Liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards