emelielaurinus

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Skönhet hemma !

Av Emeelie - 2 oktober 2014 11:18

Vackert hår, och skinande ansikte?!

Vem vill inte ha det? Här kommer mina tips på hur du lyckas hemma ganska enkelt

  


 



Rynkor

..särkrilt de som kommer i tidig ålder (TYP JAG) kan motverkas med anti-inflammatorisk diet.

Alltså massor av antioxidanter och hälsosamma fetter.

Grönsaker, glutenfria spannmål, och RENA proteiner.


Akne

har du akne ät mkt vitamin A. den balanserar hudens sebumpruduktion och öker på cellförnyelser.

Vitamin A hittar du i tex spenat, grönkol och squash


Solskador

Vitamin C ( som är minälskling och den äter jag varje dag efter frukost) skyddar ju mot solskador och reparerar faktiskt huden genom arr gynna kollagentillväxten. Allra bäst är ju så klart C vitaminrik mat som även inner håller lykopen. Det är en antioxidant som skyddar mot skadligt

UVljus. I tomater, papaya och grapefrukt hittar du de bäst!!


Kluvna toppar

Ibland beror kluvna toppar bara på slitage. Tex färg  och värme..

men har du starkt och elastiskt hår minskar risken för att de klyvs. Ät bara mkt protein som är kroppens egna byggstenar. Du hittar de mest i lax, ägg och hampafrön. Jag fyller på med skönhets mineraler´, som Kisel ( rädisor och vitlök) DE ÄLSKAR HÅRET ;)


Torr hårbotten

Ät växtbaserade fetter i tex avokado, råa nötter och frön som åter fuktar.


Har du sköra naglar som jag??

BIOTRIN!!!

De hittar du i bla mangold och mandlar. De hjälper kroppen att ta upp de fettsyror vi får i oss med maten, och de drar med sig mindre sköra och mer flexibla naglar. Protein från (samma igen) Lax och quinoa och andra hälsosamma fetter.. tex avokado och kokosolja. De är också viktiga för naglarnas styrka



Love Emelie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emeelie - 9 oktober 2014 21:18

.. befinner mig nu äntligeeeeen i sängen. Jobbat natt och umgåtts med min fina vän Kaltrina Hon r en av dom få jag litar på och hon är som min stora syster Så vacker Jag har färgat och fixat hennes hår hon hon har bjudit mig på middag. Ä...

Av Emeelie - 7 oktober 2014 20:16

Jag ser mig själv som en (vågar till och med säga) extrem djurvän.. Men är man en "sann" djurvän om man ÄTER djur? Funderat mkr på att prova en månad helt UTAN kött?!  Kanske är helt idiotiskt nu när älg jakten ståt för dörren ;) Nää men de är en...

Av Emeelie - 7 oktober 2014 18:14


Jobb men bästa idag. Kom nyss hem ligger i soffan och kollar på Dr Phil .. Tandläkaren idag. Rotfyllning igen ): men men dom är så snälla där nere och man blir väl omhändertagen.. snart bara bullar och förbereda för imorgon. Jobb nått väntar. Love...

Av Emeelie - 6 oktober 2014 12:38

Gomiddag gullisarFullspäckad helg och den här varit super bra.. köpt koppar spray och fixat i tv rummet. Soffbord och andra detaljer ..Ska visa bilder framöver när allt är klart... Höst mys delux hemma nu. Sitter på tåget nu på väg till jobbet. Kyckl...

Av Emeelie - 4 oktober 2014 20:03

GoooooooAfton..   Haft en underbar dag idag. Helt fantastisk! Varit bland människor jag älskar och som får mig glad. Börjat denna dagen men frukost buffe på Toftastrand... Varit iväg på marknad och storhandlat. Jobbat tre timmar och sen ...

Presentation


Laurinus
Här Har Ni Mitt Liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards